Ferie "POD PIRACKĄ BANDERĄ"

Utworzono: wtorek, 17 styczeń 2006 Drukuj E-mail

DZIENNIK POKŁADOWY FERYJNYCH PODRÓŻY

17.01.2006

Rozpoczyna się nasza wspólna podróż pod piracką banderą.
Wyruszamy na poszukiwanie skarbów ukrytych w książkach. "Żeglując" po stronach książek opisujących dalekie podróże oraz różnego rodzaju statki przemierzające  morza i oceany, poznaliśmy wspaniałe galeony, krypty, frachtowce i wiele innych środków wodnego transportu. Aby i nasze wyprawy były udane, sami zbudowaliśmy piękny żaglowiec. Chłopcy z kartonów wykonali solidną burtę a dziewczynki zaprojektowały i wykonały naszą banderę i żagiel.

18.01.2006

Odbyliśmy daleki rejs. Wszyscy zaciągnęliśmy się na nasz krzyżówkowy statek. Przed nami był do przebycia ocean łamigłówek, bezkresne wody zadań i zagadek. Była to niepowtarzalna przygoda. Po rozwiązaniu  zadań zrobiliśmy kapitańskie czapki i każdy własnoręcznie ją ozdobił.

19.01.2006

Dzisiaj "łapaliśmy" wiatr w żagle. Aby się przekonać czy wiatr wieje, potrzebne były nam "wiatrołapy". Wyczarowaliśmy je z kolorowych gałganków, koralików i piór. Zawisły na maszcie naszego żaglowca.

20.01.2006

Żeglowanie po morzach i oceanach wymaga nie lada umiejętności i wiedzy. A "żeglowanie", czy jak inni to zwą "surfowanie" po Internecie? Dziś mogliśmy się o tym przekonać. Poznaliśmy podstawy obsługi komputera i stawialiśmy pierwsze kroki w Internecie. Wyszukiwanie informacji to ważna umiejętność pomagająca w poruszaniu się w wirtualnym świecie. Odkryliśmy najlepsze wyszukiwarki, za pomocą których  odwiedziliśmy ciekawe strony internetowe.

24.01.2006

Dawniej kapitanowie statków prócz kompasów posługiwali się głównie mapami. Wertowaliśmy książki ze starymi mapami, według których dawnej obierano kurs  żeglując po morzach. Dziś byliśmy rozbitkami zagubionymi w bezkresie oceanu. Sami przygotowaliśmy mapę, do której dołączyliśmy list ze szczegółowymi instrukcjami gdzie można nas odnaleźć.

25.01.2006

Nasze feryjna podróż po morzach ciągle trwa. Dziś  poznawaliśmy podwodny świat morskich głębin. Im cieplejsze wody, tym ten świat jest bardziej kolorowy. O tym dowiedzieliśmy się z książek  o morzach południowych, rafach koralowych i atolach. Nasze egzotyczne ryby wykonane przy pomocy farb żelowych też są bajecznie kolorowe. "Pływają" wokół naszego statku.

26.01.2006

Głębie mórz i oceanów są pełne tajemnic. Oprócz cudów natury skrywają niezmierzone bogactwa. Zatopione skarby kojarzą się nam ze skrzyniami pełnymi połyskujących kosztowności. Nasza "skrzynia skarbów" i jej zawartość - którą sami wykonaliśmy - też jest pełna korali i różnego rodzaju ozdób. Ale największe skarby znaleźliśmy całkiem blisko - na półkach pełnych wspaniałych książek. Wiedza w nich zawarta to najcenniejszy skarb.

27.01.2006

Ostatni dzień feryjnej podróży. Przez te dwa tygodnie wspólnej zabawy cała załoga poznała się i polubiła. Chcemy dalej kontaktować się ze sobą, ale w czasie roku szkolnego nie zawsze mamy czas na spotkania. Dziś dowiedzieliśmy się, że będzie to również możliwe przez Internet. Nauczyliśmy się w jaki sposób założyć swoje własne konto pocztowe i jak wysyłać do siebie listy, czyli e-maile.

Odsłony: 3115

Aktualnie

Odwiedza nas 110 gości oraz 0 użytkowników.